7 Augustus 2008

07-08-2008 00:00

Ook de eerste dagen van Augustus zaten weer vol met onweer. Helaas was een chase niet mogelijk, omdat ik op vakantie was met mijn vriendin.

Echter niks ging ongemerkt, omdat de radar en weerkaarten gewoon bekeken konden worden via mijn PDA. De avond ervoor begon het al flink te borrelen in Noord-Frankrijk en deze lijn met buien maakten koers richting Nederland.

Op 7 Augustus vroeg in de morgen was het dan eindelijk zover. Een Prachtige shelfcloud kwam aanzetten vanaf de horizon. Alsmaar werd deze duidelijker samen met een matige lichtshow. Het was een waar genot om zulk convectief geweld onder het genot van een bakkie koffie vanaf de vlonder bij het vakantiehuisje te bekijken.

In de middag waren we langs het strand aan het lopen en viel mijn oog op een verdacht uitziende cel richting het westen (Bergen op Zoom). Achteraf bleek deze cell ook op de radar verdachte trekjes te vertonen en werden er verschillende meldingen gemaakt van een vermeende Supercell.

In Ieder geval heb ik weer mogen genieten van wat heerlijk convectief geweld die dag en dat ook nog eens op mijn vakantie.

dubbelklik op de slideshow om deze te openen

 

Terug

Doorzoek de website